Context

November Notes in Social Media, conferința Andrei și a Teodorei, anul acesta a ajuns la cea de-a doua ediție. Am scris despre conferință aici, pentru cei care au deschis calculatoarele după 12 noiembrie.

Ediția acestui an a venit cu o zi bonus, ziua de sâmbătă, fiind dedicată workshop-urilor. Au fost două la număr, iar ”profesoarele” au fost Alexandra Giula și Raluca Kișescu. Acestea au fost împărțite pe durata unei zile. Raluca a început să ne vorbească despre puterea poveștilor, lăsând-o apoi pe Alexandra să se ocupe de partea tehnică a blogului. Tehnic vorbind, Alexandra a dat cele mai directe și pertinente sugestii de optimizare a blogului, însă informațile ei sunt asemenea rețetelor – fiecare pacient cu propria rețetă.

Acestea fiind spuse, articolul de astăzi va pune pedala asupra vorbelor Ralucăi.

18738652_1046140845520555_3867219432412817392_o.jpg

workshop Raluca Kisescu

Cine e Raluca Kișescu?

Dacă i-ai accesa site-ul, Raluca s-ar descrie astfel:

Sunt un marketer creativ cu o experienta de aproape un majorat, din care zece in postura de director de marketing si un freelancer debutant. Sunt trainer pe module Harvard/Qualians si coach. Sunt editor colaborator al unei reviste de femei de peste sapte ani si cu ajutorul editurii sale am publicat prima mea carte, visul cel mai mare al copilariei mele: 6 din 49 de sanse la iubire. Sunt mandru membru in Advisory Board-ul organizatiei BWFR – Business Women Forum Romania.

Însă după informațile oficiale, aceasta ne reamintește că storytelling-ul e ceea ce o definește cu adevărat. Cum altfel, decât printr-un citat conluziv:

Sunt tot ceea ce vreau sa fiu. Adica a product of my own imagination.

Workshop - Raluca Kișescu
poză realizată de Ana Maria Popescu

Raftul Ralucăi

Fiind om de marketing, era firesc să fie influențată de oamenii cu care a intrat în contact, dar mai ales de cărțile pe care le-a savurat. În orele petrecute în compania ei, printre alte informații, a presărat și recomandări de cărți. Câteva titluri se regăsesc în această listă: Războiul poveştilor: Cum cei care spun (şi trăiesc) cele mai bune poveşti vor domina viitorul — Jonah Sachs, Arta războiului — Sun Tzu, Colecția de 4 cărți ale  Elena Ferrante

Însă înainte să apăsați butonul ”cumpără acum”, îți propun să citești și cele trei sfaturi predate de Raluca. Nu de alta, dar poate vei pune în coșul de cumpărături mai multă beletristică și mai puține cărți de dezvoltare.

3 lecții învățate în cadrul workshop-ului

Acum că v-am făcut cunoștiință virtual, voi continua să înșir lecțile învățate în acea dimineață de sâmbătă:

  • nu poți scrie articole fără să citești!
Această idee a fost ridicată la fileu și de Paula Aldescu, vineri în cadrul conferinței! Ea a făcut parte împreună cu Ioana și Cristian din ultimul pannel – Oversharing. Pentru cine nu o cunoaște pe Paula, vă pot creiona în mare caracteristicile ei: scrie pe blogul dunia.ro, derulează campania Tricoul Inteligent și crede că singurul lucru pe care îl poate face cu pasiune este scrisul. Este absolventă de litere și dorește să se facă diferența dintre ea, autoarea blogului și ea, persoana din comunitate.
  • stilul beletristic vs. stilul publicistic (self-book)
În orele petrecute, am învățat că o poveste îți poate ”preda” mai multe lecții de marketing, decât ar putea un self-book stufos. Indiferent de vârsta interlocutorului, mai mereu ai tendința să recomanzi o carte din afara zonei publicistice. De ce? Există dpuă motive: domeniu de activitate incompatibil sau egoism. În primul rând, persoana căreia îi faci acea recomandare nu este din același domeniu de activitate (business, marketing, medicină) ca tine. Doi, cartea ”care m-a vindecat pe mine”, ai impresia că deja și-a îndeplinit misiunea și altuia nu i se va mai potrivi ca o mănușă.
  • o poveste poate ascunde lecții importante de marketing
Ai fii crezut? Eu una am rămas uimită de ușurința cu care puteai identifica punctele cheie ale unei campanii de marketing într-o simplă poveste. În acest articol, adopt pălăria Ralucăi și te provoc la un exercițiu: gândește-te la cartea care consideri că surprinde cel mai bine viața ta. Trebuie să fie o lectură pe care i-ai propune-o unei persoane, care ar fi curioasă să te descopere fără să interacționeze cu tine!

 

 

 

 

 

Merită să spui ceea ce gândești!

%d blogeri au apreciat: