Speakeri uneori- povestitori in fiecare zi

Suntem oameni și involuntar emoțiile sunt dublarea noastră, umbra noastră. El ne-a povestit cum puterea poveștilor este cheia succesului. Fă-l pe om să se regăsească în ceea ce vrei să-i vinzi și automat îi vei acapara atenția!

Ieri a fost vineri. O săptămână de școală s-a terminat. Trag linia și constat că tot ceea ce-mi amintesc a fi învățat în această săptămână este că somnul cel mai odihnitor este acasă și nu cu capul pe bancă sau cu ochii deschiși. Dar această vineri nu a fost ca oricare alta, săptămâna fiind salvată de conferința November Notes în Social Media. (poate nu sună drept o salvare pentru mulți, dar pentru mine a fost). Deși ochii mei semănau cu pârâie de la câtă oboseală se adăpostea în mine, n-am renunțat să particip la această conferința. De mult timp eram în căutarea unor sfaturi utile, sincere, care să dea roade, și să nu se încadreze în clișeul „ipotetic vorbind ar trebui să faci asta…”. Pentru a nu lungi povestea,  voi rezuma două ore de terapie prin imagine și discursuri interesante, în câteva rânduri.

Consider că omul scos din context, este un individ comun, sablonizat. De aceea mi-am propus să vorbesc despre speakerii serii de ieri axându-mă pe două coordonate:

Cine este … și ce am învățat de la …

… Amalia Gaita (fotograf, fondatoare a trupei Amalia Gaita & the Band)

  • stilul tău – cheia spre succes
  • esența este finalul
  • poți vinde un produs fără a apărea în reclamă (ex. reclamele Dove)

Amalia m-a purtat într-o poveste despre forme și umbre, despre singular și comun. A început printr-o întrebare: Este vizualul totul în ziua de astăzi? și a continuat în minutele ce-au urmat să-și motivez e răspunsul pozitiv. Ea și-a povestit începuturile în fotografie, despre cum de la pozele clasice, poze de tip portret care mai apoi apăreau drept poză de profil pe conturile prietenilor, a ajuns să facă poze în stilul ei. „Hai că-ți fac și două poze în stilul meu și apoi îmi spui dacă ți-au plăcut!” Astfel, cu timpul, prin nota personală pe care a dat-o fotografiilor ei, și-a creat un stil propriu. Pozele ei sunt minimale, expresive și pline de contraste de lumină , atenția concentrându-se asupra ideei, nu asupra produsului. Ne-a povestit despre o reclamă simpatică a unui magazin de pălării, care neputând să-i trimită produsul, a folosit  toca ei din facultate și jonglând cu lumina și-a creat cea mai simplă și puternică poză în conținut, poză care acum tapetează magazinele acestui brand. Amalia este mai mult decât cele menționate mai sus, povestește mai frumos decât cuvintele aruncate de mine pe această coală virtuală. Dacă vrei să te convingi, poți merge luni, 14 noiembrie la Sala Vieneză pentru a vibra pe acordurile propuse de trupa acesteia si a privi expoziției A bird’s year.

… Alexandra Giula (fondator al NU Inseamna NU, blogger la Corcoduș.ro)

  • greșeli comune
  • secretele plugin-urilor

Alexandra a povestit despre greșeli și plugin-uri tipice bloggerilor, acestea fiind:

  1. Suprasaturarea cu informație (în sidebar/ footer/ meniu/ articole)
  2. Imagini prea mici/mari și la o calitate proastă (fără imagini= oportunități pierdute)
  3. Prea multe reclame/ bannere/ advertoriale = îndepărtează cititorii, viteză redusă
  4. Neactualizarea versiunii temei instalate/ a plugin-urilor
  5. A nu se lua plugin-uri premium, gratuit de pe site-uri „neautorizate”
  6. Preluarea unei teme/ plugin netestat (sub 100 utilizatori)

… Cristian Manafu (Event Planner | Social Media Trainer & Consultant)

  • 4 strategii simple
  • Steal like an artist

Cristian Manafu a avut un discurs simplu, rapid (după părerea lui), iar din când în când mai arunca pe ici colea câteva glume bine gândite. Recent întors din Africa, i-a învățat pe particpanți echivalentul african al cuvântului încet- pola. A prezentat patru strategii simple dar relevante pentru oricare blogger aflat la început de drum. Înșiruirea acestora este redata mai jos:

  1. Fii primul (live-urile de pe facebook, aplicația Prisma)
  2. Fii util (campania de donat sânge a festivalului Untold)
  3. Fii ca alții (fii ca Tasty- filmezi modul de preparare/ scrii ingredientele ca ei, dar nu uita „Steal like an artist”)
  4. Fii real-time (folosește-te de orice eveniment mare petru a-l adapta serviciilor tale- Brexit, alegerile din USA)

… Călin Coman (CEO at Handsome Adv.)

  • poza virală: cu sau fără text?
  • spui o poveste – vinzi apartamente în Arad

Călin ne-a vorbit despre puterea emoțiilor. Suntem oameni și involuntar emoțiile sunt dublarea noastră, umbra noastră. Având această idee în minte el ne-a povestit cum puterea poveștilor este cheia succesului. Fă-l pe om să se regăsească în ceea ce vrei să-i vinzi și automat îi vei acapara atenția și își va dori să-ți cumpere produsul. Nu-i povesti despre apartament, ci de beneficii, de oraș, de magia centrului, de misterul din sala de spectacol (care se află aproape de complexul tău rezidențial).

… Deea Petrica (marketing consultant la EBIG)

Deea a fost ultimul spaker din acea seară,  finalul discursului fiind unul neașteptat și unic. După o poveste despre produse cosmetice, mostre, bloggeri care au apreciat noile produse și pașii care au condus la un rezultat pozitiv, ea a spus: „Sfaturile mele pentru voi se află sub scaunul vostru!”. De la o sală atentă, s-a putut sesiza o dinamizare bruscă a participanților. Cu toții și-au căutat biletul și curioși au citit pașii spre un blog de succes. Câțiva dintre aceștia sunt:

  1. Fii autentic și transparent. Folosește imagini și video-uri de calitate. Alocă bugete pentru promovarea lor în Social Media.
  2. Testează, testează, testează și optimizează. Elimină ce nu e eficient și explorează mereu alte căi.
  3. Creează și lucrează cu tipologii personas. Comunică targetat, caută-ți audiență și dedică-i conținut relevant.

Sponsorii conferinței November Notes in Social Media 2016

Conferința a fost asemenea unui sandwich de la Senneville. A fost o pauză de cafea aromată și prăjituri gustoase între două sesiuni îmbibate în informații și pufoase asemenea pâinii bunicii.

În pauza de cafea, când lumea a umplut holul neîncăpător al casei Adam Muller Guttenbrunn, eu am fugit în spate să-i aduc „cadoul dulce” Amaliei Gaita. Cadoul era oferit de ciocolateria Leonidas, numele provenindde la regele spartanilor, care conducând 1000 de greci și spartani a rezistat în fața armatei persane de 180 000 de oameni. Acesta a ținut piept persanilor, ciocolățile au ținut piept poftelor participanților.

După cum spuneam a fost un amalgam de informații livrate gratuit și din belșug din partea invitaților. Astfel, ca informațiile să nu se piardă, cei de la Adaconi au avut grijă ca în mapele roz ale conferinței să strecoare și un pix viu colorat, care să alunece cu rapiditate pe foaie, stocând toate informațiile dorite de partcipant. Mapa a mai găzduit și un breloc Charme Lingerie, programul zilei, un abțibild BloggingTm 2.1 și pliante, precum și un talon de participare la tombola organizată de cei de la Arsenal Park , zece dintre acestea fiind câștigatoare, aducându-i posesorului un voucher dublu de acces gratuit în AquaPark Arsenal.

Seara s-a încheiat cu o petrecere la Jardin, dar eram prea cuprinsă de vorbele celor șase speakeri pentru a permite unor zgomote să mă perturbe de la echilibrul date de acel eveniment frumos, care spre bucuria multora își va scrie ce-a dea două ediție în 10 noiembrie anul viitor. Deci save the date 10.11.2017 și sper să ne reîntâlnim într-un numar și mai  mare cu blogeri timișoreni și nu numai. Câți participanți, atâtea povești. Povestea ta #NovemberNotes care este?

One thought on “Lecții invățate la #NovemberNotes”

Merită să spui ceea ce gândești!

%d blogeri au apreciat: